Wednesday, September 2, 2009

Salam Perkenalan...


Tujuan Blog ini adalah sebagai salah satu assigment Penulisan Kreatif SKMM2083...
Tugasannya ialah membuat blog tentang diri saya hampir setiap hari yang dikaitkan dengan Hang Tuah!
kemudian...
Menulis cerpen berasaskan Hang Tuah berdasarkan catatan jurnal inie...
Menarik!!!
tapi, hakikatnye saya masih blur...
apa yang wajar dikaitkan antara 'dayang istana' dengan hero bangsa itu??

Nantikan kemunculan...
'Dayang Istana vs Laksamana Hang Tuah'
di episod yang akan datang!
 

4 comments:

  1. Salam
    saya menemui blog ini secara tidak sengaja dlm berpuluh2 blog yang saya selungsuri. teringin utk singgah kerana ianya menyentuh tentang Hang Tuah. Apabila di sebut hang tuah saya teringat kepada Megat Panji Alam. menurut seorang kawan, tun teja adalah tunangan Megat Panji Alam..xpe lah lupakan..

    "Tugasannya ialah membuat blog tentang diri dayang hampir setiap hari yang dikaitkan dengan Hang Tuah!"

    secara "lahiriah" tidak boleh dikaitkan tetapi dari "semangat" mungkin boleh..Siapakah subjek yang boleh diumpamakan sebagai bayangan Hang tuan dalam khidupan dayang mungkin boleh dijadikan bahan pegolahan cerita. di sini mungkin saya boleh katakan Hang tuah merupakan simbol kekuatan atau intensiti yang perlu diterjemahkan untuk diadaptasi berdasarkan interprestasi dayang sendiri..

    ini semua sekadar pendapat saya berdasarkan tulisan di atas.

    ReplyDelete
  2. Nuraini
    selamat berkarya!

    ReplyDelete
  3. time kaceh clon atas pendpt anda!

    ReplyDelete